torsdag 5. november 2009

Remember Remember the fift of november...

Forsov meg idag... Alaramen gikk på til riktig tid og når jeg trodde jeg slumret, skrudde jeg den av.. Andre grønne lappen min i år.. "FAEN!"
Idag er det den 5.November og som vi alle vet er det "Guy Fawkes Night".
Guy Fawkes Night er en feiring av den gangen en gjeng estremistiske katolikker(blant dem Guy Fawkes) prøvde å sprenge Parlamentet og drepe kongen som den gang var(som BTW var "King James I of England and VI of Scotland") og meste parten av det aristokratiske protestantskap. Dette forsøket kalles; "The Gunpowder Plot" eller "The Powder Treason".Når jeg hører the fift og november og hører navnet Guy Fawkes tenker jeg på filmen
"V For Vendetta", her har du en liten snutt av filmen.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar